معرفی پارک جنگلی بِزچَفت | امکانات + مسیردسترسی

9 خرداد 1402
0 دیدگاه
درختان پاییزی پارک جنگلی بز چفت 54213222

یکی از مراکز ساخته شده برای تجربه طبیعت‌گردی خانوادگی، منطقه حفاظت شده و پارک جنگلی بِزچَفت، در منطقه بابلکنار  است. که  در مجاورت شهر بابل واقع شده است و امکانات رفاهی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد، همچنین به آسانی از طبیعت فراوان و خیره‌کننده اطراف بابل بهره‌برداری کنید. با انتخاب پارک جنگلی بابلکنار، تجربه طبیعت‌گردی بدون هیچ مشکلی را تجربه خواهید کرد.
در قلب پارک جنگلی بِزچَفت، یک آبشار و یک چشمه کوچک قرار دارند که به عنوان جاذبه‌های اصلی شناخته می‌شوند که توصیه می‌شود از آن بازدید کنید. اگر می‌خواهید به طور کامل به آرامش برسید و با گوش دادن به صدای خوش‌آوازان پرندگان روح خود را آرام کنید، پیاده‌روی کنید تا به بخش پایانی پارک جنگلی بابلکنار برسید، مطمئن باشید که هیچگاه پشیمان نخواهید شد.

جاذبه های پارک جنگلی بِزچَفت بابل :

آبشار، چشمه 

درختان سرسبز جنگل بِزچَفت 6542138
“جنگل بزچفت، پنجره‌ای باز به دنیای بکر و زیبایی‌های طبیعت.”

آدرس + مسیردسترسی پارک جنگلی بِزچَفت بابل

آدرس : در ۲۲ کیلومتری شرق بابل قرار دارد.

جاده فیروزکوه : در صورتی که تصمیم به سفر به جاده فیروزکوه گرفته‌اید، ابتدا باید به قائم‌شهر و سپس به بابل مراجعه کنید و سپس از طریق فلکه شهید کارگر و جاده گنج افروز به سمت جاده فیروزکوه ادامه دهید. پس از طی مسافت ۲۲ کیلومتر در جاده گنج افروز، تابلوی پارک جنگلی بابلکنار (بِزچَفت) را در سمت چپ خود مشاهده خواهید کرد.
جاده هراز: اگر تصمیم دارید از جاده هراز عبور کنید، بعد از رسیدن به بابل، مسیر خود را از میدان ولایت و میدان دانشگاه عبور داده و سپس به سمت جاده گنج افروز ادامه دهید. حداکثر زمان مسافت از بابل تا جاده گنج افروز ۲۹ دقیقه است و مسیر نهایی به پارک جنگلی بزچفت می‌رسد. در صورت انتخاب جاده فیروزکوه، شما می‌توانید در مسیر خود از جاذبه‌های زیبایی مانند تنگه واشی، پل ورسک و منطقه سرسبز سوادکوه لذت ببرید.

مسیر دسترسی به پارک جنگلی بِز چَفت بابل :

  • مسیر اول : جاده فیروزکوه،قائم شهر، بابل، فلکه شهید کارگر، جاده گنج افروز
  • مسیر دوم : جاده هراز، بابل، میدان ولایت، میدان دانشگاه، جاده گنج افروز
لوکیشن دقیق پارک جنگلی بزچفت 54123325
برای دسترسی به آدرس دقیق پارک جنگلی بِزچَفت روی نقشه کلیک کنید

امکانات پارک جنگلی بِزچَفت بابل

متاسفانه پارک جنگلی بِزچَفت امکانات رفاهی بسیار محدودی دارد، اما حداقل امکاناتی مانند آلاچیق، سرویس بهداشتی، مسجد، پارک بازی کودکان، باربیکیو، زمین فوتبال، رستوران، قهوه‌خانه، آبخوری و چراغ‌های متعدد در دسترس قرار دارند. همچنین، خدمات پارکینگ و نگهبانی نیز در این پارک ارائه می‌شود. اما باید توجه داشت که اقامت شبانه در این مکان مجاز نیست.

آلاچیق، باربیکیو و زمین بازی کودکان در پارک جنگلی بزچفت 54213222
“آلاچیق و باربیکیو و زمین بازی گودکان در جنگل بزچفت، فراز و نشیبی از لذت و آزادی در آغوش طبیعت.”

گونه های گیاهی پارک بِزچَفت بابل

در این مجموعه، میتوانید نمونه‌هایی از چند گونه گیاهی را مشاهده کنید. در این نواحی، گیاهان درختی و بوته‌های متنوعی وجود دارند که به آنها ویژگی‌های طبیعتی منحصر به فردی اعطا شده است. در پارک جنگلی بابلکنار، شما میتوانید گونه‌های جذابی از شمشاد، نارون، بلوط و توسکا را مشاهده کنید. این منطقه دارای گونه‌های نادر و ارزشمندی از گیاهان فسیلی است که تاریخچه آنها به میلیون‌ها سال پیش بازمی‌گردد.
پارک جنگلی بزچفت دارای یک توده درختی فراوان و جمع و جور است و در طول فصول مختلف سال دارای زیبایی‌های منحصر به فردی است. با قدم زدن در این پارک، شما می‌توانید بخش‌های مختلف آن را ببینید. در فصل پاییز، زیر پای شما یک فرش برگ رنگارنگ ایجاد می‌شود و در تابستان نیز می‌توانید در زیر سایه خنک این درختان قوی استراحت کنید. علاوه بر این، این پارک دارای جاذبه‌های طبیعت‌گردی دیگری نیز است.

گونه گیاهی جنگل بِزچَفت 4512352487
“گونه‌های گیاهی جنگل بزچفت، هم‌زیستی زیبا و تنوعی فراوان از درختان.”

جاهای دیدنی اطراف پارک جنگلی بِزچَفت بابل

آبشار خروشان هفت آبشار 555123322
“آبشار تیرکن، آرامشی پنهان در میان دسته‌های آب و سنگ.”

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی بِزچَفت بابل

پارک جنگلی بِزچَفت در هر چهار فصل سال دارای زیبایی بی‌نظیری است. این پارک دارای بهاری رویایی و تابستانی خنک و لذت بخش است. همچنین در پاییز و زمستان می‌توانید از چشم‌اندازهای ساحر آن لذت ببرید. به طور کلی، بهترین زمان برای بازدید از این پارک ماه‌های اردیبهشت و آبان است. با این حال، در ماه‌های بارشی، بهتر است از بازدید از پارک خودداری کنید؛ زیرا زمین لغزنده ممکن است مشکلاتی را برای شما ایجاد کند و برای افرادی که توانایی جسمی کمتری دارند، حرکت در مسیر دشوار شود. پارک جنگلی بابلکنار همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ به عموم مردم باز است و بازدید از آن هزینه‌ای ندارد.

بهترین زمان بازدیدو ساعت کاری پارک جنگلی بِزچَفت:

ماه‌های اردیبهشت و آبان، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ 

اطراق در جنگل بِزچَفت 458965221
“جنگل بزچفت، دنیایی پر از سکوت، عمق و زیبایی که دل هربازدیدکننده‌ای را فریب می‌دهد.”

ارسال دیدگاه