نکات خرید ملک بدون سند ✅| چگونه متوجه شویم ملک دارای سند است؟ 🤔

30 خرداد 1403
0 دیدگاه
خرید مک بدون سند و خطرات آن 389278

خرید ملک بدون سند از نظر برخی افراد غیر قانونی است، اما برخی دیگر نظر متفاوتی دارند. با توجه به افزایش سرسام‌آور قیمت زمین و ملک در این روزها، نداشتن سند می‌تواند ریسک خرید را بیشتر کند. ملک‌های بدون سند قیمت پایین‌تری دارند، اما باید بررسی کرد که از نظر قانونی وضعیت چگونه است. در این راستا، نیاز به مشاوره ملکی خواهید داشت تا اطلاعات کافی و کامل را در اختیار شما قرار دهد.


🤔 آیا خرید ملک قولنامه‌ای توصیه می‌شود؟

طبق توصیه‌های مشاوره حقوقی، خرید ملک با سند رسمی بسیار مهم است. اما گاهی ممکن است شما بتوانید در مناطقی بهتر، خانه‌ای با قیمت مناسب‌تر ولی بدون سند رسمی و به صورت قولنامه‌ای خریداری کنید. در این شرایط، باید نکات حقوقی و قانونی مربوط به قولنامه را بدانید و استعلام‌های لازم را از شهرداری منطقه مورد نظر اخذ نمایید. انجام این کارها توسط خود شخص آسان نبوده و امکان خطا زیاد است.

به عنوان مثال، تصور کنید شما قصد خرید ویلا در بابل را دارید ویلای مورد نظر قیمت مناسبی دارد اما بدون سند رسمی است و به صورت قولنامه‌ای به فروش می‌رسد. در این حالت، باید از اعتبار دفتر املاک، صحت قولنامه، و وضعیت قانونی زمین اطمینان حاصل کنید. همچنین استعلام‌های مربوط به کاربری زمین و مالکیت آن را از شهرداری بابل بگیرید. این اقدامات به تخصص و تجربه نیاز دارند و بهتر است از یک مشاوره ملکی کمک بگیرید تا ریسک‌های احتمالی را کاهش دهید و از صحت معامله مطمئن شوید.

اگر اطلاعی از انواع سند ملکی ندارید بهتر است مقاله معرفی کامل انواع سند های ملکی را بخوانید.

خرید ملک بدون سند و امضای خرید آن توسط یک مرد 845749


☑️ بررسی اجمالی خرید زمین بدون سند

خرید ملک بدون سند به معنای انجام تمام مراحل معامله از طریق قولنامه است. در شهرهای بزرگ مانند شهر بابل، این نوع معاملات معمولاً با تنظیم یک مبایعه‌نامه در یک بنگاه معاملات ملکی معتبر صورت می‌گیرد تا انتقال مالکیت به درستی انجام شود. اولین سوالی که به وکیل ملکی مطرح می‌شود، قانونی بودن خرید ملک بدون سند است. در پاسخ به این سوال باید گفت که از نظر قانونی خرید زمین و ملک بدون سند مشکلی ندارد، اما ریسک بالایی دارد.

در خرید ملک بدون سند، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه شود، اعتبار دفتر املاک است. خریدار باید اطمینان حاصل کند که دفتر املاک مورد نظر دارای مجوز قانونی کافی باشد. همچنین تحقیق در مورد صحت و سلامت فروشنده ضروری است. نکته دیگر این است که ملکی که انتخاب می‌کنید، بهتر است موروثی نباشد. در صورت موروثی بودن، حتماً باید گواهی انحصار وراثت وجود داشته باشد. وکیل ملکی در این زمینه با دقت جوانب را بررسی می‌کند و مشاوره لازم را ارائه می‌دهد.

امضای خرید خرید ملک بدون سند 968985476


☑️ نکات مهم در خرید ملک بدون سند

اگر ساختمانی نیمه‌ ساخت و بدون سند در وضعیت پیش‌ فروش قرار گیرد، بهترین روش این است که قرارداد پیش‌ فروش آپارتمان در محضر و به صورت رسمی ثبت شود. سهل‌ انگاری در این کار می‌تواند باعث شود ساختمان مورد نظر به چندین نفر فروخته شود و مشکلات حقوقی پیچیده‌ای ایجاد کند. برای انتقال ملک بدون سند و جلوگیری از مشکلات، می‌توانید از مبایعه‌نامه استفاده کنید. البته پیش از تنظیم مبایعه‌ نامه باید استعلام‌های لازم از شهرداری گرفته شود و چندین نفر به عنوان شاهد حضور داشته باشند و امضا کنند.

به عنوان مثال، تصور کنید قصد خرید ویلا در بابلسر را دارید ویلای مورد نظر در حال ساخت است و سند رسمی ندارد، اما قیمت بسیار مناسبی دارد. در این شرایط، ابتدا باید قرارداد پیش‌ فروش را در محضر به صورت رسمی ثبت کنید. سپس، از شهرداری بابلسر استعلام‌های لازم را بگیرید تا از وضعیت قانونی زمین و ساختمان مطمئن شوید. در نهایت، هنگام تنظیم مبایعه‌نامه، چندین نفر را به عنوان شاهد دعوت کنید تا حضور داشته باشند و امضا کنند. این اقدامات به کاهش ریسک‌های احتمالی کمک می‌کند و از صحت معامله مطمئن می‌شوید.

اگر در شهر بابلسر زندگی می کنید و ملک بدون سند یا قولنامه ای دارید و نحوه سند گرفتن برای ملک خود را نمی دانید مقاله مراحل گرفتن سند تک برگ در بابلسر | مدارک مورد نیاز به شما کمک می کند که چگونه سند تک برگ برای ملک خود بگیرید.

درخواست امضای خرید ملک بدون سند و عواقب آن 87467


✔️ بررسی صحت و سلامت زمین یا ملک

در خصوص خرید ملک بدون سند، بررسی صحت و سلامت آن بسیار مهم است. ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که زمینی که خریداری می‌کنید دارای کد رهگیری باشد، به عبارت دیگر، زمین مورد نظر به اشخاص دیگری به صورت همزمان فروخته نشده باشد. خریدار باید مطمئن شود که زمین وضعیت مشاع ندارد، یعنی دارای چند مالک نباشد و مالک زمین به‌طور کامل شناسایی شود.

همچنین نوع کاربری زمین باید مشخص شود و اطمینان حاصل شود که زمین مدعی خصوصی نداشته باشد. بررسی همه این موارد نیازمند زمان و اطلاعات دقیق است. از سوی دیگر، الزام به تنظیم سند رسمی نیز از جمله مواردی است که توسط وکیل پیگیری می‌شود تا معامله به‌طور قانونی و مطمئن انجام شود.


⁉️ چگونه متوجه شویم ملک دارای سند است یا خیر؟

این روزها تنها اتکا به حرف فروشنده یا برخی بنگاه ها قابل قبول نیست بهترین روش برای اطلاع از وضعیت ملک بدون سند، استعلام از طریق شهرداری است. با این استعلام می‌توانید از میزان بدهی‌های ساختمان مطلع شوید. گاهی یک ملک دستور تخریب دارد یا شرایط وراثتی برای آن مطرح است. استعلام از شهرداری باعث می‌شود پروسه خرید ملک بدون سند به صورت کاملاً قانونی دنبال شود.

به عنوان مثال، فرض کنید شما قصد خرید ویلا در قائمشهر را دارید. ابتدا باید از شهرداری قائمشهر استعلام بگیرید تا وضعیت قانونی و بدهی‌ های احتمالی ویلا را بررسی کنید. این استعلام می‌تواند مشخص کند که آیا ملک دستور تخریب دارد یا مسائل وراثتی پیچیده‌ ای برای آن وجود دارد.

امضای خرید ملک بدون سند 4389587


💥 زمین های حاشیه ای بدون سند را نخرید دردسر ساز است

محدوده شهر توسط کمیسیون ماده 5 قانون شورای عالی شهرسازی تعیین می‌شود. بنابراین، ملکی که در داخل این محدوده قرار دارد، قابل استعلام است. اما ملک‌هایی که خارج از این محدوده و در حاشیه شهر قرار دارند، شرایط متفاوتی دارند. بسیاری از افراد اطلاعات کافی در این زمینه ندارند و اقدام به ساخت و ساز غیرقانونی می‌کنند. برای مناطق خارج از محدوده شهری، شهرداری هیچ بودجه یا خدماتی در نظر نمی‌گیرد. بنابراین، خرید ملک بدون سند در حاشیه شهر ممکن است بسیار خسارت‌آور باشد و مشکلات زیادی به همراه داشته باشد. دقت کنید که علاوه بر نوع زمین، موقعیت منطقه‌ای آن را نیز بسنجید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

خرید مک بدون سند و خطرات آن 389278


📚 در نهایت سخن آخر + آیا ملک قولنامه‌ ای بخریم یا خیر؟

بدون شک، خرید ملکی که دارای سند رسمی است، در هر شرایطی بهترین انتخاب خواهد بود. اما نباید فراموش کرد که گاهی می‌توان در مناطق بالاتر و بهتر خانه‌ای با قیمت پایین‌تر ولی به صورت قولنامه‌ای خریداری کرد. همچنین، در برخی مناطق که اصلاً ملک سندداری وجود ندارد، شما مجبور به خرید قولنامه‌ای هستید.

اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، تلاش کنید نکات حقوقی و قانونی مربوط به قولنامه را به خوبی بشناسید و استعلام‌های مربوطه (که در بالا ذکر شد) را از شهرداری منطقه اخذ کنید. در بهترین حالت، هنگام عقد قرارداد از مشاوران حقوقی و یا وکلای رسمی دادگستری کمک بگیرید. اگر تمام نکاتی که در این مقاله برای شما عنوان کردیم را به کار بگیرید، احتمال ضرر و زیان شما به حداقل خواهد رسید.

ارسال دیدگاه