پیش فروش آپارتمان چیست؟ 🏬| مزایا و معایب ✔️❌

24 خرداد 1403
0 دیدگاه
نمای بیرونی سنگی ساختمان با تراس های شیشه ای در زیر آسمان آبی صاف و پیش فوش آپارتمان 4937584838

آیا قصد خرید پیش فروش آپارتمان را دارید؟

در دنیای امروزی با افزایش روز افزون جمعیت شهری و نیازهای مسکن، پدیده‌ ی پیش‌ فروش آپارتمان‌ ها به یکی از رایج‌ترین روش‌های خرید و فروش ملک در شهرهای بزرگ در استان مازندران تبدیل شده است. این فرایند که اغلب به عنوان خرید به قبل از ساخت شناخته می‌شود، به معنای خرید آپارتمان‌ ها از سوی خریداران در مراحل ابتدایی ساخت و یا حتی قبل از شروع ساخت آن‌ها است. این روش نه تنها به تأمین مسکن برای افراد کمک می‌کند بلکه به سازندگان نیز امکان می‌دهد تا با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و تأمین مالی مناسب‌تر، پروژه‌های خود را اجرا کنند.

اگر قصد خرید و پیش خرید آپارتمان را دارید پیشهاد می شود برای اطلاعات بیشتر درباره خرید آپارتمان در بابل، می‌توانید به لینک مربوطه مراجعه کنید.


⁉️ پیش‌ فروش یا پیش‌ خرید چیست؟

از زمانی که موضوع پیش‌ فروش آپارتمان به صورت جدی رونق پیدا کرده، همواره مشکلات و اختلافاتی میان فروشنده، خریدار و شرکت پیمانکار وجود داشته است که باعث تشکیل پرونده‌های زیادی در مراکز قضائی شده است. علت این امر آن است که هنگام عقد بیع (فروش)، مورد خرید و فروش باید به صورت فیزیکی آماده و موجود باشد. اما هنگام پیش‌فروش آپارتمان، ملک مورد نظر هنوز آماده نشده و همین مسئله بارها و بارها محل مناقشه بوده است.

پیش‌ فروش یا پیش‌ خرید، همان‌طور که از اسمش پیداست، به معنای فروش یا خرید قبل از تکمیل و آماده شدن ملک است. این اصطلاح در مورد بسیاری از معاملات به کار می‌رود، اما به طور عمده در زمینه املاک، به املاکی که قبل از تکمیل و قبل از اینکه قابل سکونت شود به فروش می‌رسد، پیش‌فروش و به املاکی که قبل از تکمیل و ساخته شدن خریداری شود، پیش‌خرید می‌گویند.

🔔 بیشتر بخوانید: عوامل موثر بر قیمت خانه ⤴️🏡| عواملی که قیمت خانۀ شما را بالا می‌برد! 💲

نمای بیرونی ساختمان سنگی بلند قامت و قانون جدید پیش فروش آپارتمان 435947454


✔️ محاسن پیش‌ خرید برای خریدار

پیش‌ خرید آپارتمان برای خریداران مزایای متعددی دارد که می‌تواند انگیزه‌ای برای انتخاب این نوع معامله باشد:

  1. قیمت ارزان‌تر: با توجه به اینکه ملک هنوز تکمیل نشده است، قیمت پیش‌فروش یک آپارتمان معمولاً از قیمت همان آپارتمان در حالت آماده تحویل ارزان‌تر است. پس از تکمیل شدن ملک و در شرایط بازار یکسان، خریدار می‌تواند آپارتمان خریداری‌شده را با قیمت بالاتری بفروشد و سود کند.
  2. پرداخت مرحله‌ای: در معاملات ملک آماده، خریدار باید مبلغ قرارداد را حداکثر ظرف مدت ۲ ماه طبق توافق طرفین پرداخت کند. اما در معاملات پیش‌فروش، مبلغ قرارداد به صورت مرحله‌ای و طی مراحل ساخت پرداخت می‌شود. این امر به خریدار اجازه می‌دهد تا قدرت خرید بیشتری داشته باشد.
  3. سفارشی‌سازی ملک: در پیش‌فروش، طراحی و اجزای داخلی ملک بر اساس سلیقه خریدار قابل تغییر است، که این موضوع امکان داشتن یک فضای کاملاً شخصی‌سازی‌شده را فراهم می‌کند.
  4. نظارت بر کیفیت ساخت: در ساختمان‌های آماده، تنها اجزای روکار ساختمان قابل رؤیت است. اما در پیش‌فروش، خریدار می‌تواند تمامی مراحل ساخت و کیفیت مصالح داخلی را مشاهده و بررسی کند، که این موضوع می‌تواند اطمینان بیشتری در مورد کیفیت نهایی ملک به او بدهد.

🔔 بیشتر بخوانید: بررسی ۱۷ اشتباه رایج حین خرید ملک

نمای بیرونی ساختمان ها ی بلند قامت در مرکز شهر سرسبز و قانون جدید پیش فروش آپارتمان 35875865


❌ معایب پیش‌ خرید برای خریدار

پیش‌خرید آپارتمان علی رغم مزایای متعدد، با معایبی نیز همراه است که خریداران باید از آنها آگاه باشند:

  1. امکان عدم تحویل به موقع ملک: سازنده ممکن است نتواند ملک را در زمان مقرر تحویل دهد که این امر می‌تواند مشکلاتی برای خریدار ایجاد کند.
  2. عدم اجرای مصالح طبق قرارداد: سازنده ممکن است مصالحی که در قرارداد ذکر شده‌اند را به درستی اجرا نکند، که این موضوع می‌تواند کیفیت نهایی ملک را تحت تأثیر قرار دهد.
  3. ناتمام ماندن پروژه: در شرایط رکود بازار و بی‌انگیزگی سازنده، پروژه ممکن است ناتمام بماند و خریدار دچار مشکلات مالی و زمانی شود.
  4. فروش ملک به چندین نفر: امکان دارد سازنده ملک را به چندین نفر به فروش برساند که این موضوع می‌تواند منجر به مشکلات حقوقی جدی برای خریداران شود.
  5. کلاهبرداری توسط شرکت‌های نامعتبر: برخی شرکت‌های نامعتبر ممکن است اقدام به کلاهبرداری کنند و خریداران را دچار ضرر مالی کنند.
  6. اخذ وام‌های کلان بانکی: سازنده ممکن است وام‌های کلان بانکی روی سند مادر اخذ کند و در صورت عدم پرداخت اقساط، این تعهدات مالی به خریداران منتقل شود.
  7. عدم اخذ مجوز پایان کار: سازنده ممکن است نتواند مجوز پایان کار را از شهرداری اخذ کند و یا خلافی‌های مربوطه را پرداخت نکند، که این هزینه‌ها به گردن خریدار خواهد افتاد.

نمای بیرونی ساختمان نوساز و نیمه ساخت و قانون جدید پیش_فروش آپارتمان 59843975843

ارسال دیدگاه