روستای مشهدی کلا | آب و هوا + جاذبه های گردشگری + عکس

4 اردیبهشت 1403
0 دیدگاه
پوشش گیاهی سرسبز مشهدی کلا در مازندران 15646845

 

مشهدی کلا، یک روستا در بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران، ایران قرار دارد همچنین این منطقه در دهستان فیضیه واقع شده و به جنگل‌های زیبا با درختان بلند، رودخانه‌های آبی و صاف با ماهی‌های لذیذ و منابع آب با خواص دارویی برای مشکلات مفصل و کلیه معروف است و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این منطقه هر سال گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

آدرس دقیق مشهدی کلا روی نقشه 15644896
برای دسترسی به آدرس دقیق مشهدی کلا روی نقشه کلیک کنید

جمعیت روستای مشهدی کلا

بر اساس سرشماری انجام شده توسط مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۴، جمعیت روستای مشهدی کلا ۵۰۱ نفر بوده است که در ۱۲۲ خانوار زندگی می‌کنند. نیمی از این جمعیت متعلق به سیدان نسل امام جعفر صادق است و این شهرک در جنوب شرقی مرکز استان (شهرستان ساری)، در شمال شرقی استان تهران و در شمال شهر زیرآب واقع شده است.

  • جمعیت روستا در سال 1384: 501 نفر
  • تعداد خانوار: 122 خانوار

زبان و گویش مردم روستای مشهدی کلا

مردمان روستای مشهدی کلا از زبان مازندرانی، یکی از زبان‌های گروه شمال غربی زبان‌های ایرانی، که زیرگروهی از زبان‌های ساحل جنوبی دریای مازندران را تشکیل می‌دهد، استفاده می‌کنند همچنین وجود واژه‌های همسان با فارسی میانه و تفاوت‌های دستوری با زبان‌های ایران مرکزی و شرقی، نشان از پایداری و پویایی این زبان در این منطقه دارد.

زبان روستای مشهدی کلا: زبان مازندرانی

پوشش گیاهی سرسبز مشهدی کلا در مازندران 15646845
روستای دلنشین و سرسبز مشهدی کلا مازندران

مذهب ساکنان مشهدی کلا

مذهب ساکنان مشهدی کلا شیعه دوازده‌امامی است و اهمیت زیارت مسجد حرم و حرم امام حسین (ع) و امام رضا (ع) برای آنها بسیار بالاست. همچنین، مراسم مذهبی مانند تاسوعا، عاشورا، اربعین، بیست و هشتم صفر، شهادت حضرت علی (ع) و شب‌های قدر در این منطقه بسیار مهم است.

آب و هوای روستای مشهدی کلا

آب و هوای این روستا چون در کوهستانی است سرد و خشک می باشد، و در نتیجه سطح رطوبت آن به‌طور قابل توجهی کم است.

روستای سرسبز مشهدی کلا در دل کوهستان 8645255420
روستای زیبای مشهدی کلا، یکی از جاهای دیدنی مازندران

جاهای دیدنی مازندران-مشهدی کلا

از مقاصد دیدنی مشهدی کلا، جنگل‌های بی‌نظیر با درختان باشکوه، رودخانه شفاف با ماهی‌های لذیذ و مناطق آبی با خواص دارویی برای مشکلات مفصلی و کلیوی می‌توان یاد کرد. جنگل‌های ارام با آوای پرندگان و آبشارها، جاذبه‌ای آرامش‌بخش برای گردشگران به ارمغان می‌آورند همچنین شهر زیبای مشهدی کلا به اندازه‌ای سرسبز و شگفت‌انگیز است که محیط بومی با خانه‌های سنتی و باغ‌های دلنشین، جزء دیدنی‌های این منطقه به شمار می‌آید. در فاصله دو کیلومتری این روستا، برج رسکت و منطقه تاریخی دولم و در پنج کیلومتری آن، روستای تاریخی قاران سرا قرار دارند هنگام سفر به مشهدی کلا، فرصت چشم‌اندازی از جنگل‌های زیبا و تجربه ماهی‌گیری در رودخانه‌های شفاف با ماهی‌های خوش‌طعم را از دست ندهید.

مشهدی کلا در دل سرسبزی ها و زیر آسمان ابری 879556487213
تپه ها و دشت های سرسبز روستای مشهدی کلا

بهترین فصل سفر به روستای مشهدی کلا

روستای مشهدی کلا با آب و هوای سرد و کوهستانی خود، در طول سال روزهای بارانی زیادی دارد. برای تجربه آب شیرین رودخانه‌ها و سایه دستان درختان بلند در مقابل آسمان این شهر، بهترین زمان سفر در فصل تابستان است همچنین پایگاه خدمات بوم‌گردی یوسپیس امکان مشاهده لیست اقامتگاه‌های بوم‌گردی مشهدی کلا و خانه‌های بومی و محلی این منطقه را فراهم کرده است پس با راحتی و بهترین قیمت می‌توانید ویژه‌ترین و زیباترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی جنگلی مشهدی کلا را رزرو کنید.

زمان مناسب برای بازدید از این روستا: فصل تابستان

ارسال دیدگاه