آشنایی با مراکز تفریحی شهرستان شیرگاه برای سفر

14 بهمن 1401
0 دیدگاه
شهرستان شیرگاه 545474654100

شهرستان شیرگاه از جنوب به شهرهای زیر آب و پل سفید و از سمت شمال به قائم شهر می رسد. این شهر همچنین از سمت راست به شهر ساری و از سمت غرب به شهر بابل راه دارد. شیرگاه از همه جهت به جز شمال توسط رشته کوه البرز مرکزی احاطه شده است زیرا از غرب به کوه ترز، از شرق به کوه ورزک و از جنوب به کوه ساره سر و شاه کوه متصل است. با ما همراه باشید تا به معرفی مراکز تفریحی شهرستان شیرگاه بپردازیم. اکثر مردم به دنبال منطقه ای خوش آب و هوا برای سکونت یا تفریح هستند. استان مازندران در شمال ایران همواره یکی از محبوب ترین مقاصد مسافران در ایران بوده است. شیرگاه در مرکز سواد کوه شمالی، منطقه ای بکر و زیبا در استان مازندران، دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است.

چشمه علی شهرستان شیرگاه ، آبشاری چشم نواز

اولین مرکز تفریحی ای که در شیرگاه معرفی می کنیم آبشار چشمه علی است. این آبشار یکی از زیباترین آبشارهایی است که در شمال کشور می توانید ببینید. موقعیت مکانی چشمه علی که در ادامه آبشار است در دره ای نزدیک روستای ورسک می باشد که برای رسیدن به آن می توانید با عبور از معروف ترین پل شیرگاه یعنی پل ورسک و پیاده روی چند دقیقه ای به این آبشار برسید.  به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری فراوان افرادی زیادی به دنبال خرید ویلا در شهرستان شیرگاه هستند.

جنگل و آبشار پلنگ دره، با زیبایی بی نظیر

چشمه های متعدد و رودخانه ای زیبا و تمیز با عمق کم از زیبایی های جنگل پلنگ دره است. این جنگل از جنگل های بکر و دست نخورده شمال کشور است. بهترین بافت جنگلی ای که در اطراف شهرستان شیرگاه می توانید مشاهده کنید، جنگل پلنگ دره است. این جنگل علاوه بر پوشش گیاهی بسیار متنوع و انبوه، آبشار معروفی دارد که به آن آبشار پلنگ دره نیز می گویند که طبیعت گردان هر ساله در فصول خاصی از این پوشش جنگلی و آبشار بازدید می کنند.

آبشار پلنگ دره واقع در شیرگاه یکی از زیباترین و جذاب ترین مسیرهای طبیعت گردی استان مازندران است. این آبشار که در شمال شرقی شهرستان شیرگاه قرار دارد یکی از زیباترین مکان های دیدنی این شهر محسوب می شود که دارای رودخانه ای زلال و زیبا با آبشاری 8 متری و آبی است که به حوضچه ای سنگی می ریزد. اگر قصد خرید ویلا در مازندران را دارید پیشنهاد ما به شما خرید ویلا در شهرستان شیرگاه است.

شهرستان شیرگاه 052166548566500

پل شاهپور، پلی با قدمت تاریخی

این پل در محور سواد کوه و در مجاورت و در سمت شرق جاده روی رودخانه اوتجون در اراضی چای باغ است و در زمان قاجار ساخته شده است. پل شاهپور دارای دهانه میانی بزرگ با طاق عرضی و دهانه جانبی کوچکتر است. همچنین دهانه های کوچکتری در بالای پایه ها ایجاد کرده اند. پایه ها در جهت مخالف جریان آب و به صورت مثلثی هستند. سطح پل از بالای طاق بزرگ به طرفین دارای شیب نسبتا ملایمی است. مصالح به کار رفته در ساخت این پل سنگ و ملات ساروج می باشد. فروش ویلا در شهرستان شیرگاه به دلیل قدمت تاریخی و طبیعت بکر آن رونق بسیاری دارد.

شهرستان شیرگاه 0546513235452

روستای نارنج بن، جاذبه ای به یاد ماندنی

این منطقه به دلیل وجود جنگل و رودخانه ای که از میان آن می گذرد بسیار زیبا و چشمگیر است و بازدید از آن را به تمامی علاقه مندان به جنگل ها و مناطق سرسبز توصیه می کنیم. روستای نارنج بن یکی از محلات شهرستان شیرگاه است که در کنار جاده اصلی تهران مازندران قرار دارد و رودخانه کسلیان از کنار این روستا می‌گذرد. اگر به طبیعت به خصوص مناطق تاریخی علاقه دارید خرید و فروش ویلا در شیرگاه برای شما گزینه مناسبی است.

پل شاه عباسی، نمایی از تاریخ شهرستان شیرگاه

پل شاه عباسی مربوط به دوران سلطنت شاهان صفوی و پل شاهپور مربوط به دوران قاجاریه است که بر روی رودخانه اوتجون در زمین های چای باغ قرار دارد. این پل دارای دو دهانه بزرگ به سمت شمال و دهانه کوچکتر به سمت جنوب است. مصالح اصلی این پل آجر، ملات و گچ است. طاق های پل در سال های اخیر فرو ریخته است. این پل در شهرستان شیرگاه سوادکوه بر روی رودخانه کسلیان قرار دارد و منسوب به شاه عباس صفوی است. این پل در جاده قدیم شاه عباسی بوده است. طول پل 57 متر و عرض آن بدون احتساب نرده ها 5 متر است.

 

ارسال دیدگاه