برای خرید ویلا در مشهدی کلا این املاک و اسناد را داشته باشید!

29 آذر 1401
0 دیدگاه
خرید ویلا در مشهدی 874561405522

حال که تا به اینجا با املاک ویلا بابل همراه بودید، دانستید که مدارک لازم خرید ویلا در مشهدی کلا چه مواردی هستند. در کنار تمامی مواردی که باید ارائه دهید، برخی مدارک مهم و ضروری هستند که باید موردتوجه شما باشند تا برای سرمایه گذاری با مشکلات جدی مواجه نشوید.

مدارک مربوط به ویلا را مشاهده کنید

در قرارداد، نام و مشخصات طرفین قرارداد اعم از حقیقی و حقوقی، پلاک ها و اطلاعات ثبتی و نشانی ملک، مشخصات و امکانات واحد ساختمانی مورد معامله از قبیل تعداد اتاق، شماره طبقه، تعداد واحد، پارکینگ، مشخصات فنی و معماری مانند موقعیت، کاربری، تعداد طبقات، مساحت کل محوطه و زیر بنا، نما، نوع مواد مصرفی، سیستم گرمایش و سرمایش، بها، تعداد اقساط و نحوه پرداخت، تعداد فاکتورهای کارمزد قیمت، تحویل و انتقال نهایی، زمان تحویل واحد ساختمانی پیش فروش و تنظیم سند رسمی انتقال نهایی برای تعیین تکلیف از نظر خسارت، تضمین، قرارداد بیمه ای، تغییر قیمت و مشخصات، تعهدات پیش فروشنده در برابر مراجع قانونی و معرفی داوران حائز اهمیت است.

به صدور مجوز نیز توجه کنید

یکی از پیش نیازهای دیگری که برای خرید ویلا در مشهدی کلا دارید، دیدن پروانه یا مجوز ساخت است. دیدن این سند به این معنی است که بنیاد مسکن موافقت خود را برای شروع ساخت ویلا در این منطقه اعلام کرده است. علاوه بر این، برای ویلا تکمیل شده، باید ثبت سند و مجوز تکمیل کار را مشاهده کنید.

خرید ویلا در مشهدی 897561301561

مفهوم کد رهگیری

کد رهگیری را می توان یکی از موارد مورد نیاز هر ملک در نظر گرفت که در این کد رهگیری می توانید پلاک ثبت ملک، کد پستی و سایر اطلاعات مربوط به ملک مورد نظر را دریافت کنید. لازم به ذکر است که یک ملک ممکن است شامل اطلاعاتی مانند متراژ و نوع ساخت یک ویلا نیز باشد.

یکی از مهمترین مواردی که کد رهگیری در یک ملک را بسیار مهم می کند این است که این کد فقط برای ویلاهای دارای مجوز ارائه می شود. به همین دلیل دریافت کد رهگیری ملک یکی از مهم ترین نیازهای فروش ویلا در مشهدی کلا محسوب می شود.

ویلای سند شورایی و قول نامه ای

ممکن است مالک قبلی ویلا پس از دریافت بنچاق ملک قادر به ثبت سند در ادارات ثبت نباشد. این کار باعث می شود که سند در دسترس نباشد. در این صورت ملک با قولنامه در مراکز فروش املاک در اختیار شما قرار می گیرد. لازم به ذکر است که سند قولنامه ای و شورایی از هر لحاظ مشابه است اما سند شورایی به تایید مسئولان شورای اسلامی رسیده و باید به امضای شهود موثق برسد. پس اگر قصد خرید چنین
ویلایی را دارید، سند شورایی می تواند امنیت بیشتری داشته باشد.

پرداخت عوارض نوسازی به شهرداری

فروشنده با داشتن مدارکی که هویت ویلا و ملک آن را نشان می دهد به شهرداری منطقه ای که ویلا در آن ساخته می شود مراجعه می کند و هزینه های نوسازی را پرداخت می کند. برگه تسویه حساب در عوض پرداخت به فروشنده تحویل می شود.

بدیهی است بدون در دست داشتن برگه تسویه حساب، انتقال سند در دفتر اسناد رسمی انجام نمی شود، علاوه بر شهرداری، فروشنده ویلا نیز باید برگه تسویه حساب را از اداره دارایی دریافت کند. فروشنده مالیات را در این دفتر می پردازد و حساب خود را تسویه می کند. حدودا سه روز طول میکشد تا این برگه در اختیار شما قرار گیرد.

خرید ویلا در مشهدی 584321345025

 مدارک لازم برای خرید ویلا در مشهدی کلا

  • شناسنامه وکارت ملی خریدار و فروشنده
  • سند مالکیت
  • گواهی پایان کار و گواهی پرداخت مالیات
  • بنچاق ملک
  • کپی قولنامه وکدرهگیری
  • استعلام ثبتی
  • کدپستی و کدملی خریدار و فروشنده
  • گواهی عدم خلاف ساختمان به صورت اصل

سرمایه گذاری در شهرستان مشهدی کلا

در نهایت برای خرید ویلا در مشهدی کلا باید تمام ویژگی ها را در نظر داشته باشید و مدارک لازم را مشاهده کنید تا در آخر بتوانید بهترین سرمایه گذاری را داشته باشید. اشخاصی که قصد خرید ویلا را دارند باید تمامی مدارک شناسایی را به همراه داشته باشند تا امکان انتقال سند باشد.

تمام مدارک لازم و مدارکی که تایید کننده تسویه حساب های مورد نیاز است را با خود به همراه داشته باشید، دردفتر اسناد رسمی نتیجه تمام استعلام هایی که صورت گرفته قابل دسترسی است و تا قطعی شدن سند چیزی نمانده است. بنچاق را تنظیم می کنند واطلاعات حاصل در سیستم شبکه ای اسناد رسمی ثبت می شود. در این بخش هم هزینه ای به دلیل انتقال سند باید پرداخت شود. به این صورت یک سرمایه گذاری مطمئن در شهرستان مشهدی کلا انجام داده اید.

 

ارسال دیدگاه