اگر قصد سفر به زیرآب را دارید، این زیبایی های قدیمی را از دست ندهید

9 دی 1401
0 دیدگاه
زیرآب 0748765454150963

زیرآب یکی از شهرهای زیبای شمالی است که جاذبه های تماشایی بسیاری را در دل خود جای داده است. فضای بی نظیر مازندران، دریای زیبا و سرسبزی آن چنان شما را مجذوب خود می کند که نمی خواهید آنجا را ترک کنید. استراحت در دل طبیعت و تنفس هوای پاک و تازه چیزی است که می تواند خستگی، سروصدا و آلودگی شهر را از بین ببرد. شناخت مناظر زیر آب یک تجربه جذاب است.  ایران در هر گوشه ای از زیبایی و رنگ طبیعی خود را به نمایش گذاشته است و این بار شمال ایران دنیای دیگری است!

زیرآب

بهار و تابستان این منطقه گردشگران زیادی دارد. یکی از مهم ترین شهرهای آن شهر زیبای زیر آب است. هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران به شهرهای شمالی سفر می کنند که بسیاری از این مقاصد و مکان های گردشگری در منطقه مازندران قرار دارند که منطقه ای سرسبز است. این منطقه یکی از مهم ترین نقاط تعطیلات است که می توانید از آن دیدن کنید.

تفریح ​​و سفر در این مناطق می تواند تجربه سفر به دیگر مناطق جذاب ایران را به شما بدهد. تمام جذابیت ها و زیبایی ها را در یک جا جمع کرده و سفری رویایی و متفاوت را برای شما رقم می زند. دشت ها و جنگل های سرسبز نیز یکی دیگر از جاذبه های این شهر محسوب می شود که به دلیل جاذبه های بی شمارش مورد توجه قرار گرفته است. در این مطلب شما عزیزان با مناطق زیبای منطقه مازندران در همراه خواهید بود، منطقه ای پاک و سرسبز که در بین کوه های سوادکه قرار گرفته و زیبایی های خاص خود را دارد.  اگر می خواهید مناظر زیر آب و مناطق دیدنی آن را بشناسید و سفر خود را به این منطقه آغاز کنید، با ما همراه باشید.

زیرآب 065476543564230

آب و هوای شهر زیراب مازندران

این شهرستان به دلیل دارا بودن جنگل های زیبا و انبوه اطرافش یکی از بهترین آب و هواها را دارد. بسیاری از افراد به دلیل آلودگی های موجود در شهرهای بزرگ به دنبال هوایی پاک در شهرهای شمالی می باشند. شهر زیرآب یکی از این شهرهایی است که باکیفیت ترنی آب و هوا را دارد و بخش زیادی مسافران به فکر خرید ویلا در این شهر می افتند.

زیرآب 06546543250963

جاذبه های زیبا زیرآب

داستان قلعه برج لاجیم

این برج در قسمت جنوبی شهر زیرآب و در مسیر سوادکوه به قائم شهر و در میان جنگلی نزدیک روستای به همین نام (لاجیم) قرار دارد. این پارک ویژگی های اکولوژیکی بالایی دارد و می توان گونه هایی از گرگ، شغال و جوجه تیغی را مشاهده کرد. ساخت این از سال پنجم هجری قمری آغاز شده است. آندره گدار باستان شناس فرانسوی برای بازدید از این برج به ایران آمد و بر اساس تحقیقات و تحقیقاتی که روی این برج انجام داد، معتقد بود که این برجاین پارک دارای امکانات فراوانی است و سرویس بهداشتی، آلاچیق، زمین بازی، فروشگاه، چادر و … را برای گردشگران ارائه می کند که آرامش را برای این عاشقان به ارمغان می آورد. ، از این موزه تاریخی دیدن کنید.

زیرآب 08976832235410

امامزاده عبدالحق

معبد زیر آب بسیار بلند است و یکی از مقاصد مهم گردشگری در این منطقه است. . امامزاده عبدالهث یکی از بناهای تاریخی مذهبی و امامزاده زین العابدین است. این امامزاده به عنوان یکی دیگر از جاذبه های تاریخی زیر آب به شمار می روددر تاریخ این شهر و قدمت آن گفته شده است که راه این شهر از زمان ساخت این بقعه ایجاد شده و رفته رفته بر آن افزوده شده و اهالی از همان زمان زندگی می کنند. معبد زیر آب بسیار بلند است و یکی از مقاصد مهم گردشگری در این منطقه است. . امامزاده عبدالهث یکی از بناهای تاریخی مذهبی و امامزاده زین العابدین است.


زیرآب 468498498414684865418478

آیا تا کنون به سرمایه گذاری در زیرآب فکر کرده اید؟ برای ما ایرانی ها، شهر های شمالی کشور مدام یک کدام از بهترین بخش ها برای تفریح و گشت و گذار محسوب شده و حتی می توان گفت اکثر زمان ها، زمانی که صحبت از تفریح و گردش به میان کشیده می شود، ناخودآگاه اذهان به سمت شمال، دشت ها و جنگلهای سرسبز این حوزه  می رود. ما امروز تصمیم داریم شما را با یک منطقه توریسمی جذاب به اسم شهر زیرآب، در استان مازندران آشنا کنیم که شاید اسم آن را کمتر شنیده اید و یا این که حتی تاکنون، چیزی درباره ی این شهر نمی دانستید.

شهر زیرآب مازندران کجاست؟

در شهرستان سواد کوه مازندران و در نواحی مرکزی این ناحیه، شهر تماشایی زیر آب قرار گرفته میباشد. این شهر به خیال و خاطر پتانسیل گردشگری بالا و آب و هوای مطلوبی که دارد، گزینه توجه گردشگرهای متعددی است و بعید نیست که در آینده ای نه چندان به دور ،به یک کدام از قطب های توریسم استانهای شمالی تبدیل شود .

بخش ها سرسبز و با صفای «زیرآب»، وجود امامزاده ای که سال ها اسم آن روی شهر بوده و آثار تاریخی که عمر چند و چندین ساله دارند ، این شهر را به یک جای بهتر برای هر سلیقه ای تبدیل نموده است. در حالتی که اهل تفریح و خوشگذرانی در دل طبیعت هستید و از سپری کردن لحظات پر هیجان در بیشه های سرسبز شمال لذت میبیرید، یا این که ترجیح می دهید به تماشای چشم انداز زیبای عبور رود از وسط شهر خیره شوید، بی شک این شهر رویایی و خوش آب و هوا ، شما را نا امید نخواهد کرد. حتی در صورتیکه به بناهای کهن و باستان شناسی علاقه داشته باشید باز هم این شهر حرفی برای گفتن دارد در ادامه درخصوص جاهای جذاب و جاذبه های توریسمی شهر بیشتر توضیح خواهیم داد.

زیرآب 854351313

شرایط آب و هوایی در شهر زیر آب مازندران

در صورتی که درخصوص وضعیت آب و هوایی این شهر کنجکاو می باشید و می خواهید اطلاعات بیشتری داشته باشید، عالی است اینگونه تعریف شود که، شهری که پیرامون آن مملو از بیشه های سرسبز بوده و با طبیعت بی نظیر محاصره شده است، چه فضای دلچسب و آب و هوای فوق العاده ای قادر است داشته باشد. دیدنی است بدانید که شهر زیرآب مازندران به عنوان یک شهر، قدمت چندانی ندارد و در سال ۱۳۳۵ مبتنی بر تقسیمات کشوری تحت عنوان یک شهر قلمداد شده است.

در شهر زیرآب مازندران بازدید از چه جاذبه هایی را از دست ندهیم؟

قلعه تاریخی برج لاجیم

برج لاجیم یک تاثیر تاریخی گران بها بوده که عمر ساخت آن به قرن پنجم هجری باز میگردد. این برج در قسمت جنوبی شهر زیرآب، به سمت جاده سوادکوه به قائم شهر در دل حوزه  جنگلی نزدیک روستایی به همین اسم (لاجیم) قرار گرفته است و پیشنهاد میشود، در شرایطی که به شهر زیرآب سفر کردید بازدید از این برج تاریخی را از دست ندهید.

در سال ۱۹۹۳میلادی، باستان شناس فرانسوی، آندره گدار برای بازدید از این برج به کشور ایران آمده و مطابق بررسی ها و تحقیقاتی که بر روی این برج اجرا داده بود، اعتقاد داشت که این برج؛ یک قلعه و دژ مستحکم میباشد که تحت عنوان قرارگاه یا این که سرپناهی پایدار بکار میرفته و بدور از شهر و در دل جنگل های انبوه ساخته شده است.جالب است بدانید که کیا ابوالفوارس شهریار، شخصی که داخل این بنا دفن شده است، از فامیل باوندیان بوده و پس از اینکه قاموس وشمگیر، منطقه آمل را اشغال کرد، به منطقه کوهستانی لاجیم پناه برد و بعداز مرگ هم در همان جا دفن شده است.

زیرآب 84765312

امامزاده عبدالحق

بخش اعظمی از عموم منطقه علاوه بر آب و هوای بهتر و زمین های مرغوب شهر زیرآب، وجود امامزاده عبدالحق را یکی از دلایل به وجود آمدن این شهر و جذب عموم برای زندگی در آنجا می دانند. سازه بر روایاتی که از گذشته ها وجود داشته، امامزاده عبدالحق در واقع حرم امامزاده عبدالله یک کدام از فرزندان امام موسی کاظم (ع) بوده که در سال ۱۷۳ هجری قمری متولد و در سال ۲۰۵ هجری قمری در این منطقه وفات یافته است. وی به خاطر قضاوت های به حق و عادلانه ، به عبدالحق شهرت داشتند.

ارسال دیدگاه