مشاغل مهم و سودآور در شهرستان بابلسر را بشناسید

7 دی 1401
0 دیدگاه
مشاغل مهم و سودآور 874564864510

برای زندگی و یا سفر به بابلسر باید با مشاغل مهم و سودآور این منطقه آشنا شوید، یکی از شهرستان های استان مازندران و مرکز آن شهرستان بابلسر است. همچنین شهر بهنمیر و هادی شهر از دیگر مناطق شهری هستند. این شهرستان از شمال به دریای خزر، از شرق به شهرستان جویبار، از جنوب به شهرستان بابل و از غرب به شهر فریدونکنار  و از جنوب شرقی به سیمرغ محدود می شود. این شهرستان در زنجیره معتدل گرم قرار دارد و ضریب اعتدال این شهر بسیار معتدل است. این منطقه با میانگین دمای سالانه 18.4 درجه سانتیگراد، بارندگی سالانه 791 میلی متر و رطوبت 79 درصد، یکی از خوش آب و هواترین مناطق کشور محسوب می شود. جمعیت آن بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 2015، 135191 نفر برآورد شده است.

شناسایی مشاغل مهم و سودآور شهرستان

همانطور که بیان شد، اساس تحلیل مصاحبه ها و فهرست شایستگی ها است. اساس این اولویت بندی، فراوانی و درجه ارجاع کارشناسان به مشاغل رایج در هر شهرستان و اولویت این مشاغل در فهرست شایستگی است. در هر رشته فعالیت، فعالیت های مشترک به ترتیب اولویت فهرست شده است. در این تحلیل مشاغل موجود، مشاغل قابل توسعه و مشاغلی که هنوز در شهرستان شروع نشده اند، و پتانسیل ایجاد آنها در شهرستان ذکر شده است.مزایای شغلی به ترتیب اولویت در زیر ذکر شده است.

خدمات

تنوع در زمینه مشاغل خدماتی بسیار گسترده است و مشاغل زیادی را در بر می گیرد. مثلا گردشگری فعالیتی است که بسیار سودآور است. این شهر توریستی به دلیل داشتن سواحل زیبا، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

باغبانی، یکی از مشاغل مهم و سودآور

باغبانی یکی از مناطق مشترک بخش کشاورزی در شهرستان بابلسر است. در این شهرستان می توان با انجام فعالیت های باغبانی ضمن ایجاد اشتغال، اقتصاد و فضای کسب و کار این شهرستان را تقویت کرد. کشاورزی و گنجاندن باغداری در این شهرستان می تواند در افزایش رفاه عمومی، فقرزدایی، تنوع بخشیدن و تثبیت الگوی توسعه شهری، توزیع درآمد و عدالت اجتماعی موثر باشد.

 کشاورزی

بخش کشاورزی در بخش کشاورزی نقش های متعددی در روند رشد و توسعه اقتصادی شهرستان بابلسر ایفا کرده است که از جمله مهمترین آنها می توان به تامین مواد اولیه و مواد اولیه مورد نیاز صنایع دستی، تامین نهاده ها مانند نیروی کار اشاره کرد. وی از صنایعی مانند کود و سموم شیمیایی و ماشین آلات کشاورزی نام برد. آب و هوای مطلوب، خاک های قابل کشت خوب و منابعآب موجود از جمله عواملی هستند که بخش کشاورزی را در شهرستان بابلسر تقویت می کنند.

صید ماهی

پرورش ماهی یکی از مشاغلی است که به طور گسترده در شهرستان بابلسر انجام می شود. ماهیگیری در این شهرستان رایج است و تجارت در این منطقه در شهرستان رونق دارد. این فعالیت را می توان منبع درآمدی برای افراد این شهرستان دانست. علاوه بر ماهیگیری از دریا، پرورش ماهی قزل آلا در این شهرستان صورت می گیرد و زمینه فعالیت بیشتری در این منطقه وجود دارد.

 

 صنایع غذایی

فرآوری محصولات کشاورزی و دامی یکی از مهم ترین راه های ایجاد اشتغال و عاملی مهم برای توسعه پایدار امنیت غذایی در شهرستان بابلسر محسوب می شود. استقرار و توسعه صنایع غذایی در این شهرستان علاوه بر ایجاد اشتغال و کاهش تلفات محصولات کشاورزی در این منطقه باعث ارتقای سطح درآمد مردم نیز می شود.

 صنایع تبدیلی و تکمیلی

در خصوص تولید محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان بابلسر بررسی ها نشان می دهد که سالانه مقدار زیادی از این محصولات تبدیل به ضایعات می شود.

دامپروری

دامپروری به عنوان یکی از حوزه های بخش کشاورزی در شهرستان بابلسر انجام می شود. بر اساس بررسی های انجام شده دامپروری در این شهرستان به صورت بسیار محدود و در حدی انجام می شود که تنها پاسخگوی نیاز شهرستان باشد.

صنعت

مشاغل صنعتی یکی از عوامل توسعه اقتصادی کشور است. در شهرستان بابلسر تعدادی واحد صنعتی در مناطق مختلف وجود دارد. اما پتانسیل شهرستان نشان می دهد که هنوز ظرفیت ایجاد واحدهای صنعتی جدید وجود دارد. برخی از مشاغلی که می توانند در این شهرستان ایجاد یا توسعه یابند.

طیور

مرغداری یکی از مشاغل سخت و پر زحمتی است که با سود دهی قابل توجهی همراه است. در زیر به برخی از طیورهایی که در این شهرستان پرورش داده می شوند و همچنین توانایی توسعه را دارند.

صنایع دستی

صنایع دستی جوهره و ثمره ذوق و هنر هنرمندان و صنعتگرانی است که با دستان پرتوان خود روح و جان فرهنگ و هنر به جا مانده از نیاکان خود را جاودانه می کنند.

 

ارسال دیدگاه