جذاب ترین نکات در مورد طبیعت شهرستان شیرگاه

11 دی 1401
0 دیدگاه
شیرگاه 046878643510

اگر به سفر علاقمند هستید پیشنهاد می شوداین محتوای ما را مبتنی بر شهرستان شیرگاه از دست ندهید. آداب و رسوم مردم شیرگاه بسیار شیرینی و شنیدنی می باشد. منطقه مازندران در شمال ایران همواره یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران در ایران است. در این میان سوادکوه زیبای البرز مرکزی یکی از جذاب ترین شهرهای ایران است. شیرگاه در مرکز سوادکوه شمالی منطقه ای بکر و زیبا در استان مازندران است.

شیرگاه

برخی بر این باورند که نام قبلی این شهر خارخون بوده است، اما بنا به سنت منطقه ای ایران، خارخون نام یکی از روستاهای این منطقه است. شیر در زبان محلی به معنای مرطوب و سرد است، بنابراین می تواند به معنای مکان مرطوب باشد.

این شهر از غرب با بابل و از شرق به سار احاطه شده بود. مردم این شهر به زبان مازندانی تکلم می کنند. خوب است بدانید سریال معروف پایتخت در این شهر ساخته شده است. شیرگاه مرکز سوادکوه شمالی در استان مازندران است و از جنوب به سوادکوه و از شمال به قائم شهر می رسد.

اب و هوا

کوه، دشت و دره بستر رودخانه. این ویژگی ها آن را به آب و هوایی منحصر به فرد و دلپذیر تبدیل کرده است. شیرگاه دارای سه ویژگی آب و هوایی مختلف است. این شهرستان با روستاهای اطرافش حدود 30 هزار نفر جمعیت دارد که بیش تر آنها کشاورز و دامدار هستند.

زمان مناسب سفر به شیرگاه

بهترین زمان برای سفر به شیرگاه فصل بهار است که علاوه بر طبیعت سبز، نسیم را نیز بر روی پوست خود احساس کنید. اما این منطقه در تابستان هوای خوبی دارد و مکان مناسبی برای سفر به شمال کشور است.

اکثر شهرهای شمالی به دلیل مجاورت با دریا بسیار مرطوب هستند و در فصول خاصی از سال برای سفر مناسب هستند اما شیرگاه یکی از جاهایی است که در فصل گرما به دلیل آب و هوا می توانید به آن سفر کنید.

از نگاه تاریخ

در دوره صفویه جاده شاه عباسی از این شهر می گذشت و بسیاری از پل های این شهر یادآور آن دوران است. بخش اصلی شهر قدمت چندانی ندارد و بخش های قدیمی آن در بخش روستایی است. بیشتر گروه های مردم در زولاء، پالی، تپه سر و به ویژه در آبدنگسر توقف کرده اند.

آبشار شیرگاه

در شمال شرقی شیرگاه یک جاذبه طبیعی دیگر به نام آبشار و جنگل دره وجود دارد. منطقه ای محبوب برای دوستداران طبیعت و گردشگران در دل جنگل های شمال. برای دسترسی به این آبشار باید حدود 13 کیلومتر از پناهگاه منابع طبیعی در جاده خاکی عبور کرد. در ابتدای راه، جنگل های زیبای این منطقه شما را شگفت زده می کند. آبشار شیرگاه در منطقه ای حفاظت شده قرار دارد و با طبیعت بکر خود یکی از زیباترین آبشارهای این منطقه است. در اطراف آبشار، پوشش گیاهی متنوع و انبوه و جنگل های زیبا وجود دارد.

شیرگاه 076543132036

دریاچه لفور

یکی دیگر از مناطق زیبا در نزدیکی شیرگاه منطقه Lefort است. این منطقه شامل جنگل های زیبای هیرکانی و البته دریاچه لفور است که به نوعی سد است و به سد لفور یا سد البرز نیز معروف است. برای دسترسی به دریاچه لفور باید از جاده فیروزکوه به سمت شهر بابل بروید. همچنین از جاده هراز می توان به عامل و بابل و از آنجا به جاده بابلکنار و شیردرکلا رسید. در این منطقه از هر کسی که بخواهید راه دریاچه را به شما نشان می دهد.

شیرگاه 0987987684120

دشت نوآباد کلیج خیل

منطقه ای سرسبز که در بهار و پاییز می توان دریای ابرها را در آن دید. یکی از روستاهای کوهستانی نزدیک شیرگاه که در 5 کیلومتری شمال سوادکوه قرار دارد، روستای کلیج خیل است. این روستا در فصل بهار به دشت‌های سرسبز و پر از گل می‌بالد و با رفتن به این منطقه مناظر شگفت‌انگیزی را می‌بینید.

شیرگاه 0097684653320

چشمه علی شیرگاه سوادکوه

در نزدیکی یکی از معروف ترین و قدیمی ترین پل های شمال ایران، پل ورسک، دره ای زیبا و شگفت انگیز در جاده ای نیمه جنگلی قرار دارد. با نزدیک شدن به این دره، صدای آبشاری به گوش می رسد که به آبشار چشمه علی معروف است. این آبشار حدود 20 متر ارتفاع دارد و یکی از جاذبه های طبیعی اطراف شیرگاه است. برای دسترسی به آبشار می توانید پس از عبور از گردنه و تونل گدوک از جاده فیروزکوه به پل راه آهن و روستای ورسک برسید. این روستا در کنار جاده است و با چند دقیقه پیاده روی می توانید به آبشار برسید.

بن نارن شیرگاه

تنگه نارن بن یکی از این جاذبه‌هاست که در نزدیکی جاده اصلی قرار دارد و دسترسی به آن بسیار آسان است. این تنگه پر آب در برخی از نقاط تنگه که عمق بیشتری دارند، انتخابی بی نظیر برای ورزش های آبی و شنا محسوب می شود. یکی از جذاب ترین مقاصد تابستانی برای سفر، شیرگاه و جاذبه های اطراف آن است. پس در سفر به این منطقه تردید نکنید و برای تجربه یک برنامه خنک تابستانی، سفری به این منطقه برنامه ریزی کنید.

 

.

ارسال دیدگاه