اگر مسافر شهرهای شمالی هستید غذاهای محلی زیرآب را از دست ندهید

15 دی 1401
0 دیدگاه
غذاهای محلی 087454351320

اگر مسافر شهرهای شمالی هستید، حتما باید غذاهای محلی آنجا را امتحان کنید. عطر سیر و سبزیجات معطر شمال را در غذاهای محلی مازندرانی چشیده اید؟ سواحل زیبا و دیدنی زیرآب را با خوردن ماهی کبابی از دریا کامل کنید. در این مقاله قصد داریم به توضیح غذاهای محلی زیرآب بپردازیم. با ما همراه باشید.

غذای محلی کِرک بَپِرس

کرک بپرس یا خوراک گوجه فرنگی و بادمجان مازندرانی را حتما امتحان کنید. ابتدا گوجه و بادمجان را حلقه ای برش داده و خوب سرخ کنید. در قابلمه ای جداگانه پیاز، سیر، رب گوجه فرنگی و ادویه ها را تفت دهید، سپس بادمجان ها و گوجه فرنگی ها را روی آن ها بچینید. برای طعم دادن به این غذای خوشمزه از آب نارنج، غوره یا گوجه سبز استفاده می شود. این غذای ساده و سریع را می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید.

نازخاتون

این غذا در همه جای مازندران و گیلان درست می شود. ناز خاتون گیلکی و مازنی کمی متفاوت هستند. یک پیش غذای آسان و خوشمزه که اشتهای شما را برای غذای اصلی تحریک می کند ناز خاتون است. نار خاتون از ترکیب بادمجان کبابی، گوجه فرنگی پخته، رب انار، سیر فراوان، گلپر، شاهی و نعناع خشک تهیه می شود. عطر بادمجان کبابی و طعم ترش این غذا بیشتر ایرانی ها را عاشق این غذا می کند.

غذاهای محلی 08465431321

باقلا وابیج

حتما اسم باقلا قاتق را شنیده اید. این غذا شباهت زیادی به باقالی قاتق دارد، با این تفاوت که به جای لوبیا از پاچ باقلا یا باقلای پیلویی استفاده می شود. باقلا وابیج عمدتاً در شهرهای زیرآب و مازندران پخته میشود. باقلا پلویی را با سیر، شوید تازه، ادویه و کره سرخ کنید. بعد از اینکه باقلا پخته شد، تخم مرغ ها را اضافه کنید و خوب هم بزنید. این غذا را به عنوان پیش غذا با نان تازه یا همراه با کته شمالی در غذای اصلی میل کنید. هر گوشه از ایران زیبا با غذاهای خاص و متنوع خود شناخته شده است، در سفر به استان های مختلف، لذت امتحان غذاهای محلی را فراموش نکنید.

غذاهای محلی 0645318425645

کئی انار

کئی انار یکی از غذاهای محلی زیرآب است که در اکثر نقاط استان مازندران تهیه می شود. این غذای محلی بسیار خوش طعم مانند بسیاری از غذاهای دیگر شهر مازندران و ساری با انار تهیه می شود.قسمت اول اسم این غذا یعنی. کئی، به وجود کدو حلوایی در این غذا اشاره دارد. حالا تصور کنید که انار و کدو حلوایی با هم چقدر پتاسیم به بدن شما می‌رسانند! البته به جز پتاسیم، انار دارای انواع مختلفی از ویتامین ها مانند ویتامین C است که مکانیسم جذب آهن را در بدن انسان افزایش می دهد. معمولا مردم شمال به خصوص ساری و مازندران یکی از غذاها و خوراکی هایی که برای رفع مشکل کم خونی مصرف می کنند انار زیاد است.

کدو مسما

یکی از غذاهای مورد علاقه و پر مصرف مردم ساری و سراسر استان مازندران کدو مسما است. یکی از غذاهای خوشمزه دیگری که با کدو در زیرآب درست می شود کدو مسما است. کدو مسما یک غذای بسیار مغذی است و سرشار از پروتئین ها و ویتامین های مختلف است که هر بدن به آن نیاز دارد. ما می خواهیم رازی در مورد طعم یا حتی پخت کدو مسمای معروف از غذاهای محلی زیرآب با شما در میان بگذاریم! اگر می خواهید در مدتی که در این منطقه هستید کدو مسما بخورید، اگر این غذا آنقدر خوشمزه بود که انگشتانتان را با آن خوردید، بدانید که این غذا به مدت یک ساعت بر روی حرارت خیلی ملایم پخته می شود.

غذاهای محلی 098765321230

مالابیج

یکی دیگر از غذاهای محلی زیرآب که پیشنهاد می کنیم امتحان کنید، مالابیج است. می‌توانید در بسیاری از رستوران‌های زیرآب، مالابیج را سفارش دهید و بچشید و خاطره‌ای خوشمزه و لذیذ از سفر خود به این منطقه بسازید. مالابیج را مالاتا نیز می‌گویند و در بین مردم ساری‌ و مازندرانی‌ها به عنوان شام و معمولاً برای مجالس خانوادگی طبخ می‌شود. این غذا تماماً دریایی است و روش پخت بسیار لذیذی دارد. لازم است بدانید که با وجود اینکه اهالی این منطقه مالابیج را با ذغال می پزند، اما مالابیج را می توان در فر یا مایکروفر نیز پخت.

 

ارسال دیدگاه