معرفی بهترین مراکز تفریحی بابلسر که هنگام سفر باید از آن ها دیدن کنید

20 بهمن 1401
0 دیدگاه
منطقه بومگردی برای خرید ویلا در بابل 21534545313214

در این مقاله قصد معرفی بهترین مراکز تفریحی بابلسر را داریم اما در ابتدا به تایخچه این شهرستان می پردازیم. شاید اکثر افراد و یا جوانانی که برای خرید و فروش ویلا در بابلسر می روند، تاریخچه ی این شهر و یا اسم قدیمی این شهر را ندانند. اسم بابلسر در قدیم مشهد سر بوده است. دلیل این اسم به خاطر شهادت برادر امام رضا (ع) به نام امامزاده ابراهیم ابوجراب بوده است. شاید برایتان عجیب باشد اما شهرستان بابلسر بیش از صد سال قدمت دارد. این شهر در گذشته بندر و مرکز تجارت بین کشور های ایران و روسیه بوده است. اما هنگامی که تجارت بین کشور های ایران و روسیه کم تر شد، بنادر ترکمن، نوشهر و انزلی، رونق گرفتند. بنابراین بندر بابلسر موقعیت خود را از دست داد، ولی در دوره رضاشاه، بابلسر بیش از نقاط دیگر شمال مورد توجه قرار گرفت و به صورت شهری کوچک، ولی دلپذیر درآمد که اکنون یکی از بهترین و زیباترین مناطق تفریحی و گردشگری شمال ایران به شمار می رود.

مراکز تفریحی بابلسر

در این مقاله قصد داریم تا شما را با مناطق طبیعی بابلسر برای تفریح و گردش به شما معرفی کنیم تا اگر قصد خرید ویلا در بابلسر را داشتید بتوانید به طور کامل توسط این مقاله با این منطقه آشنا شوید.

  • سد عرب خیل
  • پل معلق
  • رودخانه بابلرود
  • تالاب عزیزک
  • کوهی خیل
  • شهرک ساحلی کرفون
  • روستای گالشکلا
  • منطقه ساحلی میرود

سد عرب یکی از مراکز تفریحی بابلسر

همانطور که گفتیم میخواهیم شما را با مراکز تفریحی بابلسر آشنا کنیم یکی از مراکز تفریحی بابلسر، سد عرب خیل یا سد لاستیکی است. این سد که به نام سد لاستیکی عرب نیز شناخته می شود، 50 متر طول  دارد و با  3 متر ارتفاع از سطح رودخانه ای قرار گرفته است. آب این رودخانه از رشته کوه های البرز تامین می شود . البته این آب قبل از رسیدن به سد لاستیکی از شهرهای دیگری هم عبور می کند سپس به سد عرب می رسد. این آب از سوادکوه و قائم شهر می گذرد سپس به سد عرب خیل می رسد.  یکی از دلایلی که افراد زیادی به این سد میروند این است که مکان ها و جاذبه های تفریحی زیادی در اطراف آن ساخته شده است و باعث شده که بجز گردشگران که برای تفریح و استراحت به سد عرب می روند حتی بومیان هم نیز به این سد بروند.

درختان سرسبز اطراف سد پرآب عرب خیل 48548548541
آب های محبوس در حصار سد فلزی عرب خیل بابلسر

پل معلق

یکی دیگر از معروف ترین مراکز گردشگری بابلسر پل معلق است. این پل بر روی رودخانه بسیار پر آب بابلسر قرار دارد که از مرکز شهر می گذرد. همانطور که گفتیم در زیر این پل معلق رودخانه ای وجود دارد به نام بابل رود که از رشته کوه های البرز سرچشمه می گیرد. این پل رفت و آمد در شهر را بسیار آسان کرده است. علاوه بر این ها، این پل در سال 2006 به ثبت ملی رسید.

این پل متحرک در واقع یک پل بسیار قدیمی است که در سال 1313 توسط مهندسان سوئدی و آلمانی ساخته شده است. دلیل ساخت این پل این است که خودروهای بتوانند به راحتی از شهر عبور می کنند. اما امروزه به جز اینکه باعث رفت و آمد راحت تر شده است به یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان بابلسر نیز تبدیل شده است. پل معلق بابلسر برای اتصال 3 مسیر بابلسر، محمودآباد و فریدون ایجاد شده است.

این پل جز شلوغ ترین مسیر ها است. اگر تا به حال به شهر بابلسر رفته باشید، می بینید که پل دیگری بر روی این پل ساخته شده است که وظیفه آن جلوگیری از آسیب دیدن پل متحرک به دلیل خرابی است. پل معلق بابلسر 16 متر ارتفاع، 80 متر طول و 8 متر عرض دارد.

پل معلق فلزی روی رودخانه بابلرود در غروب آفتاب و آسمان ابری
“پل معلق در آغوش رودخانه بابلرود”

 

تالاب عزیزک

یکی دیگر از مناطق گردشگری شهرستان بابلسر که می خواهیم شما را با آن آشنا کنیم آب انبار عزیزک یا تالاب عزیزک در منطقه بهنمیر و مازندران قرار دارد. این تالاب ارزشمند محل زندگی پرندگانی مانند درنا، اردک، قو و پستانداری به نام شنگ است. در این تالاب انواع مختلفی از گیاهان  و ماهی ها وجود دارد. این تالاب عزیزک بسیار منحصر به فرد و خاص است. این تالاب که در روستای عزیزک قرارگرفته است ، از نظر غنای محیط طبیعی که در آن وجود دارد بسیار حائز اهمیت و ارزشمند بشمار می رود.

درختان روییده در دل تالاب عزیزک در غروب آفتاب 4968547854
“تالاب عزیزک، غروب رویاها را در آغوش می‌گیرد.”

کوهی خیل

از دیگر جاذبه های بابلسر که یادگاری تاریخ شمال به شمار می رود شهر کوهی خیل است این شهر در مسیر ساری به بابلسر قرار دارد و به دلیل داشتن تاریخچه و قدمت حدود 1000 ساله به یکی از شهرهای بکر مازندران تبدیل شده است. با این تفاسیر، می‌توان انتظار داشت که در اطراف آن پستی و بلندی‌های صعب العبور، مناطق بکر طبیعی و انبوهی از آثار باستانی وجود داشته باشد.

سادگی خانه های روستایی بر تپه های سرسبز روستای کوهی خیل 41646686851
“ویو رو به تپه های سرسبز و با طراوت خانه های روستایی کوهی خیل”

شهرک ساحلی کرفون یکی از جاذبه های کرفون

هر فردی مسلما با توجه به سلیقه خود و بودجه ای که تهیه کرده است حتی برای یکبار هم که شده قصد سفر به شما را خواهد داشت. همیشه و همه سال طبیعت گردی در شمال از شیرین ترین تفریحات افراد به شمار می رود. یکی از جاذبه های بابلسر که باید حتما از آن دیدن نمایید، شهرک ساحلی کرفون است . ورود به کرفون محدودیتی ندارد اما برای خزرشهر باید پیش از عزیمت کارت مخصوص دریافت کنید . کرفون برای غروب‌های زیبا، ساحل تمیز و فروشگاه‌های معتبر محصولات دریایی معروف است و خزرشهر به خاطر امکانات اختصاصی ورزشی، کافی‌شاپ، غذاخوری، ساختمان‌های لوکس و …

بابلرود و پل معلق بابلسر

یکی از جاذبه های تماشایی بابلسر که بسیاری از مسافران و گردشگران را به سمت خود کشانده است بابلرود و پل معلق بابلسر است. بابلرود از بلندی های البرز سرچشمه گرفته و پس از طی کردم مسیری خود را به بابلسر می رساند. این موضوع سبب رونق این شهر در راستای کشاورزی شده است و ماهی گیری ، قایق رانی و حتی نشستن بر کرانه های رود بسیار لذت بخش و رویایی خواهد بود و در واقع از تفریحات ساکنین و مسافران این منطقه به شمار می رود.

پل معلق با نورپردازی رنگی در شب روی رودخانه بابلرود 465885468
“نورپردازی لایت پل معلق بر رودخانه بابلرود”

روستای گالشکلا

در جنوب منطقه ساحلی بهنمیر روستایی بکر با طبیعت سرسبز و مراتع خوش آب و هوا وجود دارد که آن را با نام روستای گالشکلا می شناسند. از روستا یکی از حاصلخیر ترین روستاهای مازندران است که در زمینه دامداری رواج یافته است. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند در سفر چند شبانه روزی را در روستایی بکر بگذرانند، توصیه می شود حتما از این روستا دیدن کنید.

سقوط جریان خروشان آب آبشار روستای گالشکلا از تخته سنگ ها
“جریان خروشان آب حیات از آبشار بکر روستای گالشکلا”

منطقه ساحلی میرود،جاذبه خیره کننده بابلسر

از دیگر جاذبه های تماشایی بابلسر باید به منطقه ساحلی میرود اشاره کرد که در طی چندین سال گذشته توجه بسیاری از گردشگران ومسافران را به سمت خود کشانده است. اگر به دنبال محلی برای لذت بردن هم از جنگل و هم از دریا هستید توصیه میشود حتما از این زیبایی بیکران در شمال دیدن کنید. از جمله مزایای سفر به بابلسر و انتخاب تماشای میرود باید به دسترسی به امکانات رفاهی، آلاچیق، آب شرق، سرویس بهداشتی و… اشاره کرد، منطقه ساحلی میرود یا همان بهنمیر از بهرین گزینه های سفر به بابلسر محسوب می شود و نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

آلاچیق های سرپوشیده چوبی و فلزی منطقه ساحلی میرود 454448
استراحت و رفع خستگی در آلاچیق های رو به دریا منطقه ساحلی میرود

ارسال دیدگاه